Ahad, 22 Mac 2009

CIDB talk

hehe.. assalamualaikum.. hehe.. lol.. hari ni aku dgn semangatnye bgun awal beb(yolaa.. ade final CIDB talk).. kalo xgi yg ni..taktau la nak gi mane lagi.. sebab nanti aku nak praktikal.. adoii~

datang2..awal beb wa datang.. haha.. aku lihat cam tade la ramai mane... penceramah pon da sampai..tp pintu blik still xbukak..sal takde kunci.. perghh..satu mase lak kene tunggu juruteknik datang bukak..~

talk ni aku ckp kau~!! sepatutnya start kui830pagi sampai 4petang.. perghh .. lama beb~ tp tadi start kui9 gakla.. sesi talk ni ade 2x break.. satu minom pg kui1030-11pg and satu lagi lunch kui1-2 ..tp die nak abeskan awal die.. wat lunch break dari kui1-130tgh.. so... leh la abes kui330ptg.. hhehhee

ceramah die tak bosan beb.. ni aku rase antara talk2 best yg penah aku pegi. kalo salu kat kelas..1jam pon rasa lama.. hahaha.. speaker die mmg kaki pusing ayat..loyar buruk skit.. n salu pekena kitorng.. dalam talk tu ade je yg pekena jadi bangla la..nepal la.. indo la.. lol (jgn mara wahai pekerja2 asing~).. paling xleh blah.. dr mujibur pon jadi bahan gak.. perghh.. ape la dosa org tua tu... (nasib dr mujibur xjoin ceramah tu)...

ni antara lawak2 dia laaa.. cam tahi gak lawak ni..

1) dia kata .. akta keselamatan dan kesihatan pekerja cover sume skrng ni kecuali.. 2 je~ askar dan tentera.. ade brother ni cam layan je..blur2 agaknya.. LOL..

2) pastu ske sgt sebut Nepal.. Bangladesh~ Myanmar~~masalah nya budak2 ni yg kene cop..sorng ni dia bahan nepal.. sorng ni die kata bangla.. LOL
3)pastu die ckp.. kalo majikan tolak gaji.. ala..kan ke baju keselamatan majikan kene bekalkan free.. then kalo ade masalah pape.. u all leh ngadu kat JKKP(jabatan keselamatan dan kesihatan pekerja).. kalo taklut gak.. u all leh adu kat KSW. aku pon salin la.. aku rase sure ade dak2 len yg salin... upenye KSW tu maksudnya KARAM SINGH WALIA (lol~!)..
4)lawak lain ialah HARIMAU dan HARI HARI MAU~ (kalo nak tau? sms ~lol)
5) pastu aku rase die ske sgt sebut name watak contoh die ni.. iaitu encik osman~ lol ade la contoh2 yg agak lawak.
6) dan lain2 lagi~
yg kesian sape mai lambat laaa.. kene bahan je.. ade tu kene bahan sebagai warga Myanmar..satu lagi si pekak.. lol
ehhehe.. aku malas la nak cite detail lawak2 tu. mebi korng bace tak lawak..its ok~ LOL.. sal..sape nak tau je..leh tanye aku sendiri..cewahhh
....
tapi ape2 pun.. mmg best la talk tadi.. akhirnya gua ada kad ijau~ yes2~!!!

eh eh~~~~ sebenanye dalam die dok bahan2 kitorng.. aku ade kesan typo..eh bukan typo.. tp speako die...

die sebut~~~~ "kita nak kurus risiko" (potogn dari ayat dia/lebih kurangla~)

perasan x?? ape yg cam pelik kat ayat tu.. hahahahaha.. sebenarnya aku rasa die nak ckp.. " kita nak kurang risiko"..

hehehehe.. ni kire mengumpat ke? takkan.. ehhee.. ok bye~

Tiada ulasan: